October 2, 2010

York

York, United Kingdom.

Aku ada dengar juga cerita pasal York ni. Tapi macam tak percaya. So sesampai di York memang nampak juga kelainan berbanding dengan bandar lain di UK ni. York ni terkenal dengan pelbagai hantu. Bandar berhantu. Ghosts town. Aku kira, kalau hantu Malaysia lagi menakutkan berbanding dengan hantu di UK ni. Kita ada pocong, langsuir, kum kum, hantu cina, hantu melayu, hantu india dan hantu orang asli , hantu jalan, hantu shopping (eh aku ke tu), hantu malas (semua yang malas), hantu makan dan pelbagai jenis hantu lain. Kalau kat York, apa jenis hantu gamaknya. Paling aku tahu, hantu orang putih yang hisap darah orang. Vampire. Kalau setakat vampire macam cerita Twilight tu, dan hantu bernama Jasper, aku akan merelakan diri untuk dijadikan mangsa. Pick me. Pick me.

Gatal. 

***