December 7, 2016

Yayyyyyyy New Winter Jacket

.
.
.
Semalam the big boss call aku kat rumah. Ye, aku selalunya memang ada kat rumah. Sebab habis je kelas memang kena balik rumah sebab bukan boleh buat apa pun kat opis. Lagi pun memang kat sini style dia, memang tak perlu lepak kat opis sebab internet sangat ok maka buatlah research kat rumah je. Aku kerja 3 jam je semalam. Sila kira berapa perkataan rumah di atas. hahahha. 



So borak dengan big boss. Dia cerita macam2 dan aku pun ceritalah tentang macam2. Dia bagi tau aku kerja 8 jam je sem depan. Hahhaha. Kau bayangkan kerja kat Korea ni, kerja 8 jam je untuk seminggu dan selebihnya balik rumah. hahhah rumah lagi. Ye, sememangnya aku punya banyak masa kali ni. Bolehlah belajar buat kek (not), belajar hias rumah (not) dan belajar tulis novel (not). Aku lebih rela tulis articles for journals tapi tulah, aku sakit bahu bila duduk lama kat laptop niha. So next sem, i have more time kat rumah. This sem? Well, this sem aku mengajar 12 jam. So kali ni kurang 4 jam. Berapa hari kerja? Well, aku dah cakap kat boss nombor dua yang aku nak kerja dua hari je seminggu. Silalah kumpulkan 8 jam tu dalam 2 hari supaya aku kurang nak daki bukit ke fakulti. Tapi tak sure dapat tak. Sebab jadual agak serabut bila aku mintak macam2.



Anyways, so excited the kids are coming. So I can plan untuk ikut dorang. Tu pun kalau aku larat dan naik tangga turun tangga. Yang penting aku nak ikut nak makan kat exclusive restoran. Selebihnya takat nak ke nami island yang dah 8 kali aku pergi tu, baik aku duduk rumah tengok tv. So, Dr Siti Nur Aliaa, silalah buat itinerary supaya aku boleh ikut serta. 


beli jaket baru. murah lak tu. 50k won je pun. yang penting aku tak rasa sejuk dan sangat ringan. scarf leher pun tak perlu pakai so far sebab boleh zip sampai atas 




Saya yang sentiasa beku,
DrNotts



Yongin, Korea


***