December 14, 2016

Bilamana Mereka Final Exam di Korea

.
.
.
Minggu ni final exam for semua student uni ni. So rata-rata nampaklah student study. Sambil jalan ke bas stop pun baca nota. Sambil tunggu bas baca nota. Dalam bas baca nota. Berdiri pun baca nota. Dalam bas sunyi sepi sebab semua busy baca nota. Dalam bangunan fakulti jadi sunyi sepi jugak sebab semua orang sibuk baca nota. Kalau naik tangga tu, sangatlah berhati2 sebab akan bertembung dengan student membaca masa naik tangga. Pastu teringat, aku dulu mana buat gitu. Pening kot membaca sambil jalan or naik bas or even tengah makan nak membaca. Boleh ke gitu. 



Oh by the way, ada sorang student datang 40 minit lewat untuk exam aku. Habis exam, aku tanya kenapa lambat. Opkoslah dia kata, malam tadi study dan tidur pukul 8 pagi baru jap tadi. Pastu exam pukul 9.30 pagi niha. Baguslah tu. 



baca jangan tak baca oiii. yang kiri tu tengah termenung mengenangkan akan repeat paper kot

see, nak ke toilet pun baca gak. yang kat tempat sampah hijau tu pun baca ok, letak nota atas tong sampah. by the way, yang kiri tengah nak minum tu, ialah student aku. baru 5 minit exam dia dah keluar. dia jawab satu dua pastu dia keluar. membazir datang kan. 
ni corridor nak ke bilik lecture aku. biasanya pagi2 ni ramai yang sembang kat luar kelas. tapi since minggu exam, semua duduk dalam kelas study last minit. masa ni lagi 5 minit nak start exam. yang sorang ni study kat luar kelas. 


ni grup student 2nd or 3rd year. jawab jangan tak jawab. kelas aku je yang suruh student letak bag and fon kat meja hujung tu. bukan aku percaya kat student2 ni tapi aku memang sangat tak percaya. hahaha. sebab kat Malaysia memang buat gini jugak. 

ni grup lagi satu. lebih tekun sikit sebab ni student first year. lurus bendul pun ya gak. yup, ada yang pakai setokin dan selipar je. rupanya dorang tinggalkan kasut kat bilik study room kat ground floor. tengah panik lah tu sampai lupa.
ni another first year student. nampak baik je kan sebab first year.
student korea ni tak pernah aku tengok bawak power bank. biasanya dorang akan bawak terus charger. ni kat meja lecturer kat depan. memang takkan orang curi or ambil. tinggallah charger ni hingga berhari2. kalau kat Malaysia, dah siap goreng sambal dah charger ni. 


Sekian cerita bergambar hari ini.




Yang benar,
DrNotts yang sangat girang sebab dah habis semester.




Yongin, Korea

***