February 16, 2013

Makan Belut di Korea

.
.
.
Belut banyak di Busan. Tapi masa kami pergi Busan ritu, tak jumpalah pulak belutnya. Inilah pertama kali aku makan belut seumur hidup aku. Bila tengok dokumentari di sini, macam sedap je. So misi seterusnya ialah makan belut kita. Wohey.

typical restoran Korea yang ada serombong nak sedup asap pada setiap meja. jom buat kat Malaysia.
ha jawab kau. empat ekor sekali makan. sorang sekorlah tu. besar gak  belut ni. sekor dalam 30,000 won gitu.

ni ajuma kedai tu yang tolong bakarkan. sebab ada pelanggan obersi. akulah tu. hahah


kami berempat lagi. ya, ritu makan octopus hidup pun kami gak. ni kami lagi. makan je kerja korang ye. diana (Indonesia), Choi, (Korea), Song (Korea), DrNotts (Malaya) aka kenapa berkedut muka kau?


ni diana tolong ambilkan gambar. maka dia tak ada. diana, kau jangan makan belut tu. aku aje yang makan. hahaha.

opkoz ada side dish dan nasi. yang hijau dalam mangkuk tu ialah  kucai mentah. so balik malaya ni kena makan kucai mentah sebab banyak khasiat kata orang Korea.

wah, cantik je bakar nya tu. belut ni cuma letak garam laut je. tapi kalau di Busan, akan ada belut yang dibakar dengan sambal atasnya. lagi sedap kot. slurpppp

orang Korea kena makan camni. ambil salad, letak belut dan letak segala sambal dan side dish tu dan bungkus dan makan. kenalah nganga mulut besar ye cik tipah. aku kalau makan ni, jenuh nak kunyah

ajumaa ni tolong potongkan kecik2. kami tukang makan je. bestkan dilayan gini. jom pergi lagi

kau tengok, tak terliur ke? kalau akulah, memang aku ambek 6 ekor kot. mana cukup 4 ekor. hahah kata tamak. cis, baru insaf semalam.

opkoz makan dengan nasi jugak. aku lapar kot sebab lom makan nasi lagi hari tu. tapi sup dwenjang sayur ni aku tak berapa suka. lain dari favorite dwenjang emart aku tu.
kami dah kenyang. luar restoran ni. kalau nak pergi silalah tipon dulu. kotlah ramai orang. DrNotts, kau sangat tua dalam kalangan mereka. sedarlah diri tu. ceh.





By the way, kami naik teksi ke tempat tu. Kebetulan hari tu sejuk gilos. Tapi demi belut, ku harung jua. Kesian Diana sebab Freddie dan Rui tinggal. Mesti dia rasa bersalah keluar dengan kami. Tak apa Diana, aku dah nak balik dah. 


Rasa macam nak pergi lagilah. Tapi tak tahu camner nak pergi. Sabar je kan. Jom cari belut di Malaysia. Ada ke? Ke belut tu orang buat handbag. Kulit belutlah buat handbag. Teringat kawan aku beli handbag yang dibuat dari kulit belut. Apakah?






Dah.


***