February 1, 2013

Bundang-Crab in Soya Sauce - Photos

.
.
.
Aku dan Song pergi ke Bundang pada awal Januari (11 Jan 2013). Kami makan di AK plaza. Plaza yang ramai orang seperti Mid Valley di KL. Eh. Ada LV, Prada, Gucci dan macam2. Op koz aku menangis di luar kedai walaupun kami masuk LV orang tu layan macam VIP. Taklah macam di KL bila kita masuk kedai LV, sales girls tengok dulu baju apa kita pakai. Sadiskan. Kat sini terbalik. Aku yang pilu dan sedih sebab satu handbag LV yang paling cikai pun 3 juta won. Memanglah kena makan beg tu untuk  hidupkan. Eh.

Jom tengok gambar kami masa di Bundang. 

restoran memang first class.

inilah crab sauce. memang sedap. dalam tv aku selalu tengok orang makan and now bila makan, fuhh memang best. actually ketam ni direndam dalam kicap sauce dan lepas tu makan. tak payah masak yarrr. makan mentah (makruh ye!)

banyak yang aku je yang makan ni. song makan sikit je

opkoz ada dwenjang jjigae favorite aku

tahu jepun letak sauce. sikit ni je. mana cukup untuk aku. heh

side dish. kimchi yang sedap dan sayur lain

nasi yang rasa macam pulut. tapi kena makan dalam mangkuk. aku memanglah makan bersepah sebab dalam  mangkuk kot

teh herbal

satu lagi side dish. sayur apa tah. tapi bukan bayam korea

gini makan ketam sauce tu. kopek kulit ketam tu. masukkan sikit nasi dalam tu. kacau dan makan.

nilah ketam tu. memang dia orang tak siang ketam tu. makan je semua. sanggup kau?

bila dah kenyang kena jalan2 dan ambil gambar.

mestilah kena ambil gambar di LV

pendek rupanya aku ni. lupa pulak ye!

sedang kami posing tetiba ada perempuan berlari ke arah aku dan sebut nama aku. ada student di sini rupanya. kalau kat Malaya tu, dah sah2 kalau student nampak aku, dia akan lari ke arah lain. apakah?

song cakap, di korea ni entah apa2 sebab iklan banyak dan mengelirukan. dia pun malu sebab tak teratur dan semak je tengok

kami keluar dari AK plaza dan round kejap

mestilah posing lagi walaupun entah apa  motif nak ambil gambar ni tah. actually song angkat camera ni masa ambil gambar aku sebab tulah aku macam mendongak je tengok camera. apakah?

kami singgah di paris croissant. ada ni. memang sedap. apa nama ni tah.

song minum kopi dan aku minum air mineral.

makan dan borak jap. dengan song jelah aku boleh nak cakap bahasa inggeris dengan baik. kalau lama tak cakap, sure aku dah jadi ajumma korea

sopan je song minum sebab dah nak habis pun masih ada lagi corak lop tu







Balik kenyang dan puas hati sebab yang penting aku dapat rasa crab sauce yang selalu sangat tunjuk di dokumentari.








***