March 9, 2012

Rumah Baru Aku di Korea - Rumah Lain

Sudah selesai malam tadi jua.
Agak berlagak kononnya boleh angkat semua.
Memang kena angkat semua.
5 trip dari tingkat 2 hingga ke tingkat 7.
Bukan ada orang lain.
Bangunan ni memang tak dibenarkan student masuk.
So gagahkan diri.

Tapi hingga pagi ni, tangan aku menggeletar.
Angkat berat kot.
Trip ke 3, aku angkat 10 kilo berat di bahu kiri.
8 kilo beg berisi detergent.
Macam nak mati kejap.

Masa datang dua beg.
Baru 12 hari dah 5 kali trip.
Mender kau beli?
So malam tadi juga kemas rumah ni.
Memang sudah dikemas masa masuk lagi.
Sebab tu kena bayar 120,000 won.
Untuk orang kemaskan.
Ceh.

So since kaki dah menggeletar juga.
Aku gagahkan juga untuk menyusun kembali.
Dah siap semua.
Eh, ada closet rupanya rumah aku ni.

Baring di sofa kejap setelah kemas.
Lega bukan kepalang.
Tapi akibatnya pagi ni.
Semua anggota badan sakit.
Macam baru pergi ke bendang.

Jap nak letak gambar rumah baru.


sofa agak panjang dari rumah lama. Realitinya sofa ni keras bedengkang. boleh terpelantung balik bila duduk

dapur belakang pintu fridge ada washing machine. kat rumah lama tiada washing machine. cis.

ni living room tadi. dari angle lain. nasib baik ada flat screen.

bilik kanak Malaya. actually luar tu hampir mengadap apartment student tapi tak berapa direct sangat.

study table kanak

tingkap dari bilik kanak

separuh bilik aku. ada balcony you all. nak buat apa tah. sejuk nak bukak kot


Aku lupa nak ambil gambar closet.
Actually baru tahu bila mengemas semalam.
So aku cuma tunggu kanak datang.
Kalau tak datang, memang ku lesing.
Sebab aku dah pindah randah 5 trip.


Dah.
Hari ni kena keluar ke Gwangju.
Sebab ayam mentah sudah habis.
Sebab colgate dah hampir habis.
Sebab nak keluar jugak.
Kena cari  momentum sebagai penulis.
Poyo.
Ceh.




Seoul, Korea.



***