March 2, 2012

Gambar Sekeliling Kawasan Hankuk Uni

.
.
.

Ni aku ambil masa aku kena jalan kaki ke fakulti.
Memang nak patah kaki aku berjalan.
Tapi sempat jugak ambil gambarkan.

jalan hala ke grocery shop

air sungai beku

ada yang teringin nak rendamkan kaki

kalau summer mesti cantik jugakkan.


jap, selingan. ada seven E kat dalam kawasan campus. ni jelah harapan nak beli biskut bodo
tasik dalam kawasan uni. eh, macam upm yang ada tasik

atas tu fakulti entah apa. tapi sure kurus turun naik tu kan

air sungai beku. atas tu naik ke atas fakulti aku

tapi aku tak ikut bukit tu, aku ikut jalan biasa yang sentiasa mendaki

air sungai yang tak jadi nak mengalir

jalan short cut ke fakulti aku

intai kat dalam sungai tu kejap

cantik jugaklah hutan belantara ni

ni aku jalan pulang. nampak tangga belah kanan tu? well, aku sudah daki ye. bangunan admin sebab kena sign contract


ada jambatan nak seberang sungai beku ke fakulti aku

masa balik aku cuba ikut jalan hutan. lenguh kaki aku rupanya sebab turun tangga

budak perempuan tu cepat je jalan. aku masih merangkak sebab sakit kaki bekas jalan semalam masih terasa


rasa nak turun ke sungai dan main ice skating

rasanya boleh nak buat ice batu kepal ni

kalau dilihat batu batan tu, rasa macam air sungai ni dalam sebenarnya


ikan sure mati kat sinikan atau beku kejap


actually aku nak tengok ada ikan tak sebab sungai yang aku pergi masa hari ahad tu banyak ikan and masih hidup lagi

sungai yang tak jadi mengalir ke terowong

aku tak puas hati gak ni. itulah bangunan admin yang aku kena panjat dan turun. oit, turun tangga pun sakit kaki ok

gunung di sebelah kanan masa aku balik ke rumah

aku je yang selekeh dan berkelubung dengan jaket. student ni semua bergaya semacam

student baru masuk so ramai yang baru di sini. mesti ucapan selamat datang atau boleh balik kampung jelah

nak ke rumah, boleh ikut jalan hutan. aku ikut student tu je. dekat sikit

ye, memang hutan belantara dan menghadap gunung. uni ni di keliling dek gunung ganang ye

ada tak anak rusa nani?

budak tiga orang ni non stop bercakap dari mula hingga sampai ke rumah

ni rumah aku. aku malas nak type apartment sebab panjang so aku panggil rumah je.


apartment di sekeliling. di tengah kawasan lapang

apartment student. depan apartment aku je. ha, kan susah nak type apartment ni. hishhh

apartment student di sekeliling

di pintu rumah aku

sila baca arahan semua ye songsengnim

silalah ingat kau tu kerja kat mana ye

kotak surat. luas kawasan yang so called reception yang tak ada orang ni. boleh main skateboard

sebelah tu ada lift.

kat luar tempat kena buang sampah. kena buang sendiri. ingat ada orang kutip ke?

semua ni rumah pensyarah dari seluruh negara

dalam lift pun nak ambik gambar ke drnotts. saja nak tunjuk hyundai

ada tv

tingkat 2 rumah aku. hyundai

ke kiri ye hencik

ye, seperti drama korea. kena letak nombor baru boleh buka pintu. kalau lupa password tu, kena tidur kat kaki lima je. bila dah buka ada suara perempuan cakap dalam bahasa korea 'awak comel'. hahhah. silalah percaya




dah. nanti aku letak gambar lain.






Seoul, Korea






***