March 2, 2012

Cuba Ke Gwangju Seorang Diri

Pukul 10 pagi aku dah keluar.
Aku kerja 4 hari seminggu je.
Hari Jumaat memang aku tak kerja.
So santai ler DrNotts ye.
Jalan kaki ke bus stop.
Tunggu bus uni.
Terus keluar.
Ambil bas lain ke Gwangju.

Pernah pergi sekali dengan Diana.
Boleh ke aku lupa mana lepas tu.
Memang aku turun bas tempat betul.
Tapi macam tak jumpa E-Mart.
Agaknya aku dah jalan berkilo2 jauhnya.

So aku redah je lorong mana.
Akhirnya jumpa.
Setelah kaki bengkak sebelah.

Kalau difilemkan.
Mesti nampak seorang perempuan tua berumur 51 tahun sedang sesat.


So sempatlah aku cari extension wire.
Dahlah plug sini guna 2 pin.
Aku cuma bawa satu je international plug.


Balik naik teksi.
Dah tak larat nak jalan.
Tapi berlagak.
Cakap Korea dengan Ajushi taxi.
'Hangguk wedae yonggin campus'
Dia jawab, 'yeeh'
Aku cakap lagi, 'gi suksa'
Dia jawab 'yeeh'
Nasib sampai.
Actually ada lagi yang dia sebut tapi aku tak tahu.
Hentam faham je.



By the way, sempat aku cakap ' Mianhe Ajushi!' sebab aku tak tahu bahasa Korea.
Ajushi pun jawab.
'Gwenchana gwenchana'.



So sekian sudah drama Korea sesat hari ni.



Aku masak tak sedap hari ni.
Telan jelah.


oleh kerana kepenatan sebab sesat, daku beli roti dan makan di restoran paris. itu sepatutnya garlic bread tapi dia orang ni letak gula. erk


Seoul, Korea





   

****