October 20, 2010

Kalau

Radford Grove Lane, Nottingham.



Suatu pagi yang hening.

'Kalau diberi extreme makeover free, apa yang kau nak ubah?' tanya A kepada B sambil tersenyum.

'Aku nak jadi kaya, nak pergi shopping tak payah tengok tag harga, beli kasut di mana ada orang yang tolong sarungkan kasut tu, mansion yang tiga kali besar dari sekolah aku, ada jet sendiri, baju baru yang aku pakai sekali dan lepas tu aku buang, aku boleh buat filem mengenai aku dan banyak lagi lah dan aku nak belikan rumah batu sebesar kampung aku tu untuk mak bapak aku,' bebel si B tanpa henti. 

'Apa yang kau bebel ni? Bongok ke apa? Aku tanya lain, kau jawab lain. Makeover?  Changing apprearance. Muka, badan, telinga, hidung dan apa saja yang kau nak ubah. Berangan taik tu!' jerit A sambil membaling kain lap meja ke muka B.

'Hmm, kalaulah....,' bisik hati A.


***