October 9, 2010

Bukan

Radford Grove Lane, Nottingham.

Aku baca semua comment. Memang aku baca. Cuma kekadang tak sempat nak balas comment tu. Jangan kecil hati atau kecewa. Aku suka baca. Aku suka tulis. Buktinya, kekadang aku senyum sendiri baca semua comment. Aku juga buka blog orang yang hantar comment tu. Aku senyum. Aku sengih. Kekadang aku ketawa baca. Sehari aku boleh duduk depan laptop ni hingga berjam. Bukan tak ada kerja. Memang ada. Banyak kerja. Tapi aku luangkan masa untuk baca blog orang lain. Aku hargai tulisan mereka. Mungkin sebab aku suka sengih. Mungkin sebab aku suka senyum. Mungkin sebab aku suka ketawa. Semua itu diri aku. Yang suka segala. Kalau pun tiada tempat untuk comment, aku tetap baca blog. Aku tetap baca semua. Aku suka berada dalam diri penulis. Mungkin sebab aku suka baca. Mungkin juga. Mungkin lepas baca aku boleh tulis kertas yang boleh aku bentang di merata dunia. Mungkin juga. So far, sudah ada 7 kertas yang boleh aku tulis. Terima kasih pada semua. Terima kasih jua. 

Sabtu yang aneh!

****