December 6, 2016

Aliaa, Maisarah Fambam Ke Korea Jan & Feb Plus Stella Maccartney

.
.
.
Minggu ni minggu akhir semester. Yahuu. Aku lak yang suka. hahha. Dah 14 minggu lecture dah rupanya. Cam laju ye. Ah tipu. Mana lak laju nya. Lama kot. So dari minggu lepas aku banyak suruh student buat presentation dan assessement je. So tak belajar. Next week terus final exam. Soalan aku dah siapkan dah pun. So boleh goyang kaki cik yah.


Habis je final exam. Aku diajak mengajar Samsung lagi. Aku ok je sebab aku bukan pergi mana. Kalau duduk rumah masa winter ni dah sure badan aku sakit2. So aku terima kerja tu walaupun aku tahu kena naik bukit tu sebanyak 50 kali. Yup, selama 10 minggu pulak kali ni. Tak apalah sebab aku redha. Salah satu faktor selain duit dapat banyak giler, aku perlu exercise untuk kaki aku yang second hand ni. 


Boleh ker hari tu yakni tiga bulan sudah, aku cuba nak buat zumba. Pastu pelipat peha aku terus sakit sampai sekarang. Hahah padan muka aku. Hingga kini ok. So tiap kali jalan, sakit kat pelipat peha  tu. Masa pergi Dr Hanseul, dia dah cuba buat accupunture tapi tak hilang pun. Aku anggap dosa aku banyak sangat dah ni, tu sebab Allah uji samada aku redha atau tak dengan kesakitan. Selain dari kaki kanan aku sakit ni juga. Aku redha. Tabah menghadapi segala kesakitan. 


Aku happy sebab anak2 aku kata nak datang bulan januari hingga awal februari ni. Yahuu. Dorang datang dua minggu. Bestnya. Tapi aku dah cakap, kalau tak datang pun tak apa sebab kang dorang banyak komitmen. So aku tunggu jelah kalau jadi ke tak dorang datang. Dorang datang dari januari  hingga februari. Sebab maisarah tak dapat cuti lama. Cadangnya nak main ski kat ski resort kat sebelah niha je. Hahha Macamlah dekat. Pastu nak gi everland. Ye, buat kali yang ke entah berapa tah. Aku duduk kat kampong Yongin ni boleh dikira dengan jari berapa kali aku ke Seoul. Memang tak ada urusan nak ke Seoul tu pun.


aku, along dan maisarah nak beli kasut ni. tiga pasang sorang. aku nak hitam tapi tapak hitam jugak. tak ada lak dalam gambar ni kan. maisarah nak yang gold kot. along nak yang mana tah. silver ke?

yang atas kiri tu aku nak beli. best tak? bestkan. rasa cam tinggi je. lagi pun kalau tapak hitam taklah nampak janggal pakai pergi kerja. 




By the way, kasut stella maccartney ni agak mahal tapi really worth it. Dalam lebih kurang 4k sepasang (ni mengikut harga personal shopper yang selalu ke sana). Aku akan beli jugak sebab aku suka. Nasib baik aku tak suka handbag tau. Kalau tak lagilah mahal belanja. 



Yongin, Korea


****