August 22, 2013

.
.
.

Hari ni aku bertungkus-lumus untuk siapkan permohonan geran. Mintak geran sampai 200k. Banyak tu. Dapat belum tentu lagi. So hari ni, since semua orang dalam dunia ni tahu aku akan ke opis, maka ramailah yang nak jumpa. Sana sini bercakap, cop, sign segala bagai. Sempat pulak aku kemas opis. Yup, aku berkemas ye kengkawan!


Well, sedang berkemas tu, aku terperasan. Ada plastik yang aku letak speaker yang dah tak pakai. Aku pun angkat plastik tu sebab nak buang. Boleh ke, plastik tu hancur dan putus2 bila aku nak angkat. Eh, plastik pun boleh reput ke? Masa tu tak teringat benda lain. Cuma teringat, mungkin plastik sepesel tu. Rupanya bila dah balik rumah, aku teringat, memang ada jenis plastik yang boleh hancur. Tesco memang bagi plastik gitu. So bila dah lama sikit, dia akan hancur bila angkat. Tapi masalahnya, habis bilik aku bersepah dek plastik halus. Vacuum memang nehi. So aku gagahkan diri untuk kutip.


Entah apalah motif cerita hari ni.. Ceh.




***