August 15, 2013

.
.
.

Alim berjaya puasa enam hari. Baru hari pertama. Teruskan perjuangan anakku! 


Pagi tadi aku bangunkan Alim untuk sembahyang subuh. Malam sebelum tu, dia tidur pukul 3 pagi. Dia cakap nak terus sahur. Aku ok je sebab masih cuti sekolah lagi. 


So masa bangun subuh tu, aku dah panggil banyak kali. Tapi dia tak bangun pun. Alarm fon dia bunyi sampai bingit telinga aku. Aku terus ke bilik dia. Aku nampak dia duduk atas katil. Fon masih bunyi di sebelah dia tapi dia tak offkan. 






Aku: What are doing? Go solat.

Alim: (tengah pegang plastik stokin baru sambil nak buka plastiknya).

Aku: What are you doing? What is that?

Alim: (masih pegang plastik stokin tapi masih blur).

Aku: Off the alarm now. Go solat.




Alim terus bangun dan masuk bilik air. Rupanya kawan tu mamai sebab baru je nak tidur  yakni pukul 3 pagi, dah kena bangun sembahyang subuh. 



Hambek kau. Mengigau jadi hantu setokin rupanya. 






***