August 13, 2013

.
.
.

Aku pergi ke open house rumah kakak aku di Ampang pada raya ketiga ritu. Dia panggil caterer yang sangat organize. Caterer pakai uniform bagai. Eh, bukan semua caterer pakai uniform ke? 


Makanan? Sangat best. Ada nasi impit. Kambing kuzi. Rendang daging. Roti nan. Kuah dal. Kuah kacang. Ada nasi mandi. Entah kenapalah nama ada mandi bagai. Entah apa lagi makanan yang panjangnya satu corridor. Corridor yang pendek. hahaha. 


Tapi lagi best bila, empunya caterer tu ternampak aku dan terus dia tanya,



Empunya Caterer: Ini Datin Paduka ke?

Aku: Eh, bukan! (How I wish! Tapi, aku sengih malu2).


Tiba-tiba.


Anak Datin Paduka: Eh, bukan. Ini adik dia. 





Terus beredar nak ambil makanan tetapi glamour dua saat tu sudah cukup untuk aku menikmati kuay teow goreng yang sedap. Dua kali tambah hencik.







***