December 30, 2012

Makanan Jepun di Korea - Photos

.
.
.
Aku, Profesor Song dan Diana pergi dinner di restoran Jepun since aku nak jugak makan sashimi. Restoran ni di Mohyeon je pun. Punyalah dekat dengan rumah aku. Maka kami pun redah dan sangatlah terkejut kerana rupanya ada restoran Jepun di sini. Kalau aku tahulah dari mula aku sampai ritu, dah sure aku buat khemah kat luar restoran ni.

cukup ke banyak ni. cit. sekali telan je dah habis ni. kuah kicap tu masin kot

salad sedap gak. ada ikan in between. tapi ni dah hampir version korea ni. ada bijan

salad ni pun ok gak. rasa macam ada telur ikan dicampur

clam? tapi ku telan jua. best tu. yang hijau pekat tu, seaweed

ni kobis panjang jeruk. bukan kimchi. aku tak makan ni sebab tak inviting langsung

ni kalau nak makan wrap ala ala korea tu. tapi aku lupa terus sebab kemaruk nak makan yang lain. yang hijau pekat tu daun bijan

sashimi. woohey. tapi manalah nak cukupkan. kalau kat sushi king tu, aku boleh telan 25 ketul kot. 5 pinggan tu. bawah ikan tu, macam so'on keras. membazir je letak sebab bukan boleh makan pun. saja buat hiasan. kau jangan makan bunga tu pulak DrNotts.

kepah tapi aku tak suka so tak makan. ceh, pemilih kau drnotts

sup ikan pedas versi korea. memang terbaik. ada banyak telur ikan dalam ni. fuuhhh. best.

kimchi mesti ada. sedap tu weh. aku makan tak hari tu, heh? lupa dah

udon campur togeh. goreng kicap. sedap gaklah

mackerel kot. aku tak suka ikan ni. ceh, mengada

jagung cheese. cayalah. boleh try buat ni. jagung campur mix veg dan letak cheese.

semua tulang ikan dari sashimi tu, buat sup pedas. letak sayur dan memang sedap

last sekali, desert minum teh apa ni tah. tapi sedap kot. aku dah sure tak habis sebab aku kan tak boleh minum air or makan banyak waktu malam.

kami dah kenyang so kami pun balik rumah. lantai panas tu weh. best gilos.

saperlah kelaparan ni.

aku, diana dan song. minta tolong student ambilkan gambar. actually student ni kerja partime kat sini.

pendek rupanya aku ni. ceh


Hari yang kami pergi tu, snow turun dengan hebatnya. Maka jalan pun licin. Kenalah berpaut tiap kali jalan. Kalau tak berpaut, gamaknya tahun depan baru sampai rumah. Rumah Song dekat restoran tu je tapi dia nak gak hantar kami ke bas stop. So kami pun pulang dengan jayanya walaupun aku tahu aku tak boleh makan makan. Sabar je tak cukup tidur malam tu. Hishhh.







***