December 7, 2012

Gambar Salji di Tempat Kerja Aku

.
.
.
Actually.
Ni gambar semalam.
Salji turun dengan hebat.
Aku pun kerja seperti biasa walaupun ramai lecturer cancel class.
Tak kuasa aku nak cancel.
Sebab kang kena ganti.



lorong yang aku lalu hari2. macam kerja kat hutan je ek




bayangkan waktu malam aku lalu kat tempat yang sama gak. tapi tak apa, aku ada jasper

pepagi buta dah kena gi kerja



nak masuk seven E pun licin


bertabah DrNotts. jangan kau gelongsor pulak

ada ke bas berhenti sekerat jalan. maka aku pun jalan kaki naik atas gunung untuk ke fakulti


drebar bas kata jalan licin. dia takut bas tak leh naik. maka, kami pun kena turun dengan semangat yang tak berapa kental



sungai ni beku. sempat gak ambek gambar tu walaupun kasut dah mula basah. cit



ni kalau ski dari atas gunung tu, dah sure tersangkut kat pokok tu kan. apakah?


saper lah punya kerja buat bonsai ni.


ni nak ke woori bank. bank aku dapat gaji. mesti jatuh tergolek kalau lalu sini kan


ni pun nak ambek gambar gak. wahai


tasik semangga dalam uni ni pun hampir beku. kalaulah terjatuh dalam tu, mesti matikan

masa summer ritu, banyaklah anak itik tok wi dalam tasek ni

ni jalan short cut ke fakulti. short cutlah sangat. kena daki kot

short cut lagi. aku dah try sekali naik sini, lepas tu menyesal cam nak pengsan


ni satu lagi jalan ala-ala short cut ke fakulti. mendaki naik tangga kot


kalau kita guling, amacam?



ni aku dah sampai atas. tapi stop jap sebab dah mengah kot naik ke fakulti ni



oleh kerana student tak datang lagi. aku sempat ambek gambar ni dari kelas. aku kan orang gunung


ni view dari belakang kelas. gunung lain ke?


ha, nilah fakulti aku. kena naik tangga you all. biasanya aku jalan kat sebelah tangga. tapi dek kerana licin, aku naik tangga. aku stop 5 kali kot naik tangga ni. mengah tak bernapaslah kejap







Dah.
Tengok gambar tangga ni pun aku dah mengah.
Cis.





****