October 11, 2011

Widad-Alim-Midvalley-Akusakitkaki



Well, dah nama keluar ke shopping complex. Bodoh-bodoh pun habis jugaklah banyak. Tulah saper suruh ke Mid Valley yang sangat jauh bagi aku tu.

Sampai midvalley pukul 10.30. Ingatkan sampai awal, senang nak parking. Rupa-rupanya setengah jam nak dapat parking. Hishh. Aku tak suka hal parking ni.


Lepas tu terus ke food court.

Nasi campur. Ha'ah. Lauk lagi melaut dari nasi. 18 hengget you all!

Alim's chicken lais. Tak tempting langsung.

Widad's dobukki with kimchi

Widad's fried rice with kimchi. Eh, budak ni makan banyak nye! Actually tak habis pun sebab dia rasa kimchi tak sedap. Budget korea tu kenapa?

Sesudah lunch, tak payah nak suck it in!


Buang masa je ke midvalley sebab perkara utama ni tutup.

Lepas ni rasanya beras ni dibuang atau dimasak? Membazir je kalau dibuangkan!

Kanak 5 dan kanak 6 yang stop di pancake house untuk makan kali kedua. Ya, itu strawberry shake hokey.

Pancake widad. Setelah widad letak honey di atas pancake, dia pun makan benda putih bulat tu. Ice cream dia kata. Tapi setelah dia rasa setengah dari benda bulat tu, barulah dia rasa, benda tu ialah butter. Euwwww.

But why Widad?

Alim punya pancake tak ada butter so dia selamat di situ.

Kali ni widad berhati-hati. Yang warna putih tu ialah whipped cream dan bukan butter. Cuba rasa Widad!

Sekian alhamdullillah. Telan butter pun tak apa, kalau gini!

Mesti dia loya sebab tertelan butter!

I'm alright, mum!

Masa nak balik, di Forex, orang dah beratur panjang. Harga duit dah jatuh ke?


Ya, bahananya, kaki aku sakit as usual. Keliling midvalley yang bukan tempat aku sebab aku kena jalan jauh. Kena cari motor letrik ni. Kalau tak, memang pengsan jalan gini. 


Tak nak dah ke midvalley (eh, saper lak nak redeem voucher tu. rugi kalau tak redeem). So tempat aku ialah cuma, alamanda, mines, or mahkota parade melaka. 





***