October 24, 2011

Blood Sweat



Satu ketika dulu, aku keluar menguruskan kolej Widad. Lepas parking kereta di kolej itu, aku termenung.



Panas.



Selesai sudah urusan di kolej itu, aku pun keluar menuju ke kereta dengan menggunakan payung. Aku termenung seketika.



Panas.





Aku terus ke CRS di Nilai. Lunch dengan Muhammad. Naik dua kereta. Parking betul-betul hampir depan pintu masuk CRS. Habis lunch, aku keluar. Aku termenung seketika. Aku tengok pintu utama giant yang cuma 97 langkah dari tempat aku berdiri. Aku pandang ke atas dengan spek mata hitam aku yang ala-ala Saloma. Aku termenung seketika.




Panas.





Terus pulang. Niat di hati ingin membeli groceries, sememangnya tak jadi. Tak tahan panas. Malaysia is really hot!




Park di Vista. Nak jalan menghala ke lift pun kena lalu bawa sinaran matahari. Terus temenung.





Panas.





Apa kata dalam hati kau, John? Kau hengat kau akan tinggal di Kanada ke? Apa kaitan?




Moral cerita ni?





Jangan termenung.




***