November 27, 2010

The First Snow in Nottingham 2010 Part I


Since dah terlalu sejuk setiap hari, kami semua menunggu bilalah snow nak turun. Bila dah turun tu, kuranglah sikit sejuk. Mana ada kurangnya! Beku jari jemari aku mengambil gambar ni. Pagi ni ok. Snow pun masih putih lagi. Kalau lambat sikit ambil gambar, snow ni bertukar jadi hitam sebab ramai yang dah pijak and of course nampak kotor betul. Snow pun tak sampai setengah inci pun. kehkehkeh. Malam tadi turun. Sekarang -3 darjah je pun!


kereta aku yang berjasa.
ni kereta jiran british
bermangga pagar nak masuk ke kawasan depan rumah aku ni

kawasan rehat depan rumah aku

masih putih tapi kelihatan banyak henjeng dengan tuan di situ

pagar batu depan rumah aku untuk memisahkan rumah dan kawasan depan rumah

cantik jugak

pagi yang sangat sunyi

rumahku berpintu merah dan kereta hijau pekat. 


pokoks yang sudah gugur semua daunnya

jom chill

kalau berehat kat kerusi tu sekarang, aku rasa dah jadi ABC

pokok ni terima je salji tu

pagar batu hala lain

Sepi rasanya

nak kutip ais?

ni kereta hijau aku tadi

another version of the chillin' area

hmmmmm

belakang rumah

kolam katak dah boleh campur gula merah dan jadi ABC

rumput yang tak sempat nak potong

mana ada rumput! tak payah potong je

semak samun di belakang rumah

version semak di belakang rumah

Aku je yang dah bangun pagi ni. Kanak-kanak belum bangun sebab mereka ni tidur lewat (mender dia orang buat gamaknya!). Aku ingat nak keluar tapi jalan sure licin ni. Takut accident lak. Tapi biasanya dia orang akan letak garam merata. 


So hari ni just rehat dan rehat!



P.S Kan ke seronok kalau anak-anak aku Aiman, Miza, Maisarah dan Muhammad dan cucu aku Lana berada bersama aku sambil kita bermain atas salji yang bersih dan baling bola salji ke muka Aiman dan tolak Muhammad ke dalam longgokan salji dan tolak lagi Maisarah  sampai jatuh sambil tanamkan dia sekali dalam  salji tu! Iskandar pun kita masukkan dalam timbunan salji yang lebih besar lagi! Hmmmmmmm!






Radford Grove Lane, Nottingham yang finally snow!


***