February 22, 2017

Weekly Groceries Shopping at Emart Gwangju - Photos

.
.
.
Seperti biasa. Jumaat minggu lepas aku ke emart. Aku pergi sorang dulu sebab aku nak take time beli barang. Sebab kalau alim ada, dia kena pergi solat dulu pastu dia ambik aku dan terus balik. Tulah routine. So aku boleh relax tengok barang kat situ. Entah kenapa nak tengok barang kat emart lak kan.
tak ada orang dalam bas pagi tu. Oh ye ni jaket baru beli kat uniqlo. Best kan. yang hitam pun ada tapi si alim buat harta. kau tengok, ada bulu2 kat hood pastu kat tangan. alim pakai hokay

bas tak ada orang. best giler boleh relax. kalau tak, ada je yang batuklah, selsemalah.


aku pun heran, kenapalah tiap kali pakai lipstik ni, bibir aku jadi kering dan sakit. rupanya estee lauder ni aku beli tahun 2010 kot. hahahhahha dah terlebih expired. tapi jarang guna. so silalah buang ye drnotts

romantik je kapel ni. the husband rasanya dah 80 tahun kot. the wife tu 78 tahun. tak sakit lutut ke onnie.

nilah kapel tadi

besar giler aloe vera ni. sila tengok jaket aku tu, bulu kat tangan jugak ye. uniqlo sale masa tu. 28,000 won je kot. 

lepas ni semua gambar cendawan. sedap gilos. tapi aku tak boleh makan banyak. angin yuol




ni dah banyak kali makan kat johnnys. pastu banyak jual kat malaysia

macam cendawan busut kan. yang belum kembanglah tapi

geli pulak nak makan cendawan ni

ni cendawan yang payung kecik. badan besar tapi payung cendawan omel je

sama cam kat atas

ni macam pernah nampak

comel je kan. 

ni yang aku selalu beli. sedap gak lah. saute je.

ni rasanya yang orang selalu keringkan tu. ke bukan.


tak sanggup nak makan cendawan ni

sangat halus. anak kepada cendawan yang aku selalu beli atas tu.

yahuuuuu cokelatey. ni memang sedap gilos. aku test beli satu. tak share pun dengan alim. hahahhahhah. minggu ni nak beli lagi. lantaklah mahal. janji sedap


ni nampak best tapi tak beli. sebab ada kacang. ai kenot kacang you know. ai is angin

bought this one. cam pringle tapi cokelat semuanya. sedap jugak

wuhuuu ni all time favourite. masa kat UK dulu ni, asyiklah beli ni untuk gemukkan diri. 





Dah sekian. Lusa nak beli cokelat je banyak. Selain dari minyak masak, sabun basuh kain, nenas, stoberi, dan segala mak nenek groceries tiap minggu. Sama je aktiviti kan.



Yongin, South Korea

****