February 13, 2017

Kek Cokelat Di Kala Winter

.
.
.
Kat Jeju dah turun snow berhari2. Punya lebat dan salji pun tebal dan cantik. Sebijik macam lokasi Narnia. Tapi kat sini, dah tunggu dua minggu. Tak turun lagi salji. Matahari ada. Tapi masih cuaca negatif. Hari ni je -3. Patutnya ikut cuaca, salji akan turun hari ni. Aku ni menunggu salji sebab kalau salji turun, cuaca tidak akan sejuk sangat.

<insert gambar menggeletar sini>


Tapi realitinya, masa turun salji memang cantik. Salji lembut dan fluffy. Selang beberapa hari kemudian, salji jadi ais. Pastu jadi hitam sebab orang dah pijak segala bagai. Dah tak cantik dan jalan licin sangat. Sangat bahaya. 

<insert gambar jatuh terjelepuk sini>


Alim pergi kelas hari ni. Tapi lambat sebab dia tertidur balik lepas subuh tadi. Aku pulak telan ubat. Sebab dah gatal hidung berhari2. Bersin bagi nak runtuh bangunan ni. So pagi tadi lepas subuh, tidur balik. So alim dah bimbang sebab dia ingatkan aku sakit teruk. Dia siap nak bawak ke hospital lagi. Winter ni kalau tak kena selsema memang tak sah. Minggu lepas aku keluar empat hari kot ke DrHanseul. Tu yang selsema sebab cuaca sejuk amat.



marilah kita jamu kek untuk hilangkan rasa sejuk. tipulah tu. 

gemuk tak gemuk gemuk tak gemuk hahahhaha jom tak ingat jap


Aku cuti lagi 2 minggu. Dah buat appointment nak keluar minggu ni. Nak keluar dengan boss kejap. Dia nak bawak jalan ke new shopping complex kat bundang rasanya.





Yang benar,
DrNotts selsema



Yongin, South Korea

***