November 17, 2016

Yul Nama Dia

.
.
.
Ada sorang student ni.
Nama dia agak berbelit lidah nak sebut.
Ro Kyung-Yul.
Cuba korang sebut.
Mesti payah punyalah.
Especially bila nak sebut cepat2.
Dah kenapa nak sebut laju2.

So aku bagi tahu dia.
Boleh tak aku panggil Yul je.
Dia sangat suka.
Mungkin sebab partly dia kesian tengok aku struggle.
Tiap kali panggil nama dia.

So dua minggu lepas aku start panggil Yul.
So semua kawan dia heran.
Sebab ngapa special sangat Yul ni.
Aku rasalah.
Semua student mesti nak suruh aku panggil nickname dorangkan.

Well.
Yul ni lelaki.
Very good looking.
Tinggi dan bila senyum hilang dua mata.
Masa first day class ritu.
Dia datang lambat.
Sebab dia dari Seoul.
So asyiklah tunduk2 mintak maaf.
Aku sergah sikit je pun.

Pastu dia janji tak kan datang lambat lagi.
So far ok dia datang awal.
Kecuali sekali dia lambat 5 minit.
Tu pun sebab driver subway piket.
So banyak keretapi tak jalan.
So aku sergah lagi.
Mana bukti ada piket.
Well, boleh dia terus cari dalam website.
Jadual train yang mengatakan ada piket.
Sini piket aman.
Kecuali piket nak jatuhkan presiden dia baru2 ni.

Ok, berbalik Yul.
Semalam aku kerja pukul 10 pagi.
So aku keluar lambat sikit.
Tunggu bas dan naik bas.
Bas dari Seoul campus.
Aku masuk je bas, aku nampak Yul.
Dia duduk depan.
Aku buat tak tahu.
Sebab dah kenapa nak tegur student lak kan.
Aku cukup malas nak terserempak dengan student sebenarnya.

Pastu bila dah sampai.
Aku pun turun last.
Sengaja.
Dengan harapan tak yahlah nak berkomunikasi dengan student.
Boleh dia tunggu ok.
Dia tunggu semata nak greet dan tunduk kat aku.
Perghhh kalau student Malaysialah kan.
Dah sure hilang kelibat batang hidung.
Rupanya memang dia nampak aku masa aku masuk.

So dia borak kejap.
Aku terus naik opis.
Dia pergi kelas di bangunan lain.
Boleh je dia pergi terus tak payah tunggu aku kan.
Sebab aku dah buat2 tak nampak masa awal2.
Batu bendul betul budak ni.

Dah.
Settle pasal Yul.
Nanti2 aku citer pasal student lain lak.




Yongin, Korea

***