November 9, 2016

Udon dan Jjampoong

.
.
.
Aku ni tengah suka makan udon.
So semalam panggil student untuk terjemahkan.

'Yoja, iriwa'.
Hahah sebab nama aku tak ingat kot.
So semua pompuan aku panggil yoja.
Pastu, dorang redha je lak dipanggil yoja tu
Hahha.
Sekarang dah pandai cakap Korea banyak dah.
Wehuuu.

Pastu dapat tahu.
Paket udon yang dijual di emart.
Sangat ok sebab memang udon yang biasa.
Memang boleh makan.
Kalau nak udang ke ayam ke.
Tambah sendiri kat rumah.
Senangkan.

Pastu ada jugak jjampoong yang biasa juga.
Maka.
Jumaat aku nak pergi beli.


Boleh beli banyak.
Taklah aku malu everytime aku pergi makan.
Aku order sampai dua set.
Hahha.
Lapar wehhhh.


Jangan tak tahu.
Kat Korea ni pun.
Jual nasi yang dah masak.
Dalam bekas kecik.
Kat 7e pun boleh beli.
Pastu masuk je dalam microwave kat 7e tu.
Makanlah kau dengan kimchi ke.
Ni dah kira bencana kalau beli nasi yang dah masak.



jjampoong. marilah kawan2 kita beli pastu makan. cam makan megi lah pulak. empat servings ok. bolehlah kau kenduri jjampoong nanti.



udon my favourite so far. esok lusa mungkin favourite aku lain. ni tak tahu baper serving tapi lantaklah. aku boleh beli doploh tujuh esok.



Yongin, Korea

***