April 29, 2012

Jalan-jalan With Widad Ke Seoul

.
.
.

widad bawak aku jalan-jalan sabtu semalam

pepagi keluar memanglah bersemangat

mentara tunggu bas

tetap posing kat bus stop pun

kenapa dengan kau DrNotts

baru sampai di Namdaemun

dengan ajumma jual tie


ni tertesting gambar hitam putih


jom nangis kat kedai belakang tu

aku tak tahu mender apa ni. kat sebelah bangunan shinsege

belambak budak perempuan pakai skirt gini. terus aku nak belikan untuk widad

camner lah mereka ni parking keter kat dalam bangunan tu. menjunam kot

ni kalau terhempap kat budak kecik tu, memanglah haru

entah, aku pun tak tahu mender apa ni

payung yang widad pegang tu, aku punya. panas weh
payung lama aku patah kerana ditiup angin kuat minggu lepas. baru guna 2 kali kot

ramai gilos semalam di dongdaemun, namdaemun, myeongdong

tunggu

dah boleh jalan

serbu

bertembung

 finally sampai ke seberang




Memang boleh pengsan bila sampai rumah semalam.
Malam terus tidur lena.
Tak sempat nak borak dengan honey.




Seoul, Korea

***