November 8, 2016

Student Korea Ponteng

.
.
.

Tinggal di Korea ni.
Sama macam tinggal di semua negara yang empat musim.
Yakni.
Bila sejuk.
Mulalah badan aku masuk angin.
Tak kiralah jadi kembong.
Atau di seluruh badan.
Even kat kepala.
Yang buatkan aku selalu pening.
Pening yang pusing kepala tulah.
Barulah betul simpulan bahasa kepala angin.


Pastu.
Aku terkejut sebab.
Kat Korea ni ada jab untuk kembong.
Hahahhahha.
First time dengar ni you all.
Kenalah aku pergi sepital.
Supaya tak kembong.
Selain dari jab untuk flu.
Ada tak jab untuk always kenyang.
Atau jab kaya.
heh.


Semalam ramai gak student ponteng.
Dapat tahu yang dorang buat kerja partime.
Jadi translator.
Ada orang Malaysia datang.

Suka hati kau je kan.
Kau dapat duit hokey.
So this is ponteng, you know.

Nah tengok gambar semalam.
Gambar yang aku gigih seberang jalan.
Sebab nak amik gambar.
Jalan kat uni ni lurus je.
Kiri kanan banyak pokok.
Aku balik jalan kaki.
Jadi macam ada usaha nak kurus.
Haha.
Memang tipulah tu.


p/s
Alim kat Malaysia cakap.
Paper BM (SPM) semalam.
Senang macam makan kacang.
Aku terpikir.
Dia mana suka makan kacang.

cantik you all. daun maple di hatiku

sanggup aku seberang jalan nak amik gambar ni. lantaklah macam orang tak pernah tengok pokok. sebab esok lusa lom tentu ada lagi daun ni

Allahu. Semua ni Allah punya. Kita pinjam tengok kejap

ni letak kat instagram semalam. macam lukisan je. dari tingkap living room aku ni. tiap hari boleh tengok. kira macam aku tinggal dalam hutanlah









Yongin, Korea

***