November 15, 2011

Abang Aku Ir Amir Hisham Dan Bukan Dr Amir Hashim



Abang aku yang tua setahun dari aku, baru je call aku jap tadi. 


Ateh: Aku baru keluar TV pagi ni. Dalam Selamat Pagi Malaysia.

Aku: Huh, kenapa tak cakap. Aku depan TV niha tapi of course aku tengah tengok hindustan.

Ateh: Actually aku nak complain. 

Aku: Complain? (aku terfikir apa yang aku buat salah pulak ni dan apa kaitan dengan TV).

Ateh: Orang Selamat Pagi Malaysia tu tersalah sebut nama aku.

Aku: (eh, macam pernah aku kena je) Nama kau salah ke? Yang kau tak pergi betulkan masa awal-awal tu kenapa?

Ateh: Dia sebut Engineer Amir Hashim (Ir Amir Hashim).

Aku: What? Sasul sampai nama tu? Eh, jap. Tu bukan ke nama Alang (nama abang aku lagi satu tapi dia Dr Amir Hashim dan bukan Ir Amir Hashim).

Ateh: Itu ler kena complain ni tapi yang bestnya, Alang tak payah nak susah-susah attend Selamat Pagi Malaysia, terus dapat nama (dia bukan marah pun tapi dia gelak).

Aku: Lain kali, kena sebut nama kita semua adik beradik dalam TV tu. Semua, bukan kau dan Alang je. Kan ke senang. Lagi pun nama kau dan Alang dah hampir sama cuma jauh sangat bidang tu (kenalah tumpang glamour sikit. jadiklah kalau tersasul nama aku ke!).

Ateh: Tapi memang aku nak gelak masa dia cakap. Tapi tak apalah. Nanti kita jangan bagi tau Alang sebab dia sure suka giler nama dia disebut! Kang dia terperasan lebih pulak.

Aku: Tulah dah nama Ir Amir Hisham hampir dengan Dr Amir Hashim.




Kesimpulan perbualan di atas melalui mobile phone masa abang aku, baru selesai keluar TV dan menuju ke PROTON ialah, aku memang tak tengok pun dia di TV. Siapa pulak nak tengok Selamat Pagi Malaysia kan! No offence to RTM. No offense to Ateh too! But Alang is definitely going to be wide awake from his jetlag!



****