April 18, 2011

Tak Percaya Depan Rumah Aku ada Kubur?



Betul! Jangan tak percaya. Ni dia kubur di depan rumah aku. Kalau siang, memang ramai yang berkelah sambil minum beer dan todi versi Malaya. Eh! Bila siang juga, ramai yang bawa hanjeng sambil santai. Ada yang sempat bermain-main dengan anak-anak mereka masa spring ni. Aku sungguh belum dapat adapt lagi dengan suasana santai di kuburan ni. 

Gambar pertama tu, bila malam,  aku selalu nampak Jasper tersenyum pada aku. Of courselah aku senyum balik!







Gambar diambil di pagar depan rumah. Pagar yang berkunci all the time. Tak nak bagi aku masuklah tu! Kalau nak masuk kena ikut pintu tepi atau masuk church. Meja berkelah tu baru je letak sebulan sudah. Di situlah tempat budak2 bujang atau keluarga berkelah todi. Still aku tak faham!





Radford Grove Lane, Nottingham

***