April 13, 2011

Masih Di Sini



Hari ni banyak betul perkara urgent. Kawan baik aku seumur hidup (BFF) baru je text kat anak aku si Maisarah, dan suruh anak aku tu bagi tahu aku suruh contact dia cepat sebab ada hal urgent. Payah betul nak cerita ni. Pokoknya si BFF suruh aku call. hehehhe. Tapi punyalah susah nak call. Pastu pulak, kawan aku yang lain minta urgent suruh call jugak. Hoiii, ingat phone card kat sini free ke. Mahal weh! Ada ler pulak yang ingatkan aku dah berada di Malaysia. Hmm, I wish! Aku masih lagi di bumi England ni. Belum pulang lagi. Masih di sini dan masih kira berapa banyak daun dah tumbuh sejak spring ni. Memang hampir penuh. Dalam sekelip mata, daun dah banyak sedangkan baru minggu lepas daun baru nampak tumbuh dua tiga helai. Ni dah penuh. Ajaib betul kuasa Tuhan. Ya, aku lupa. Rumput di belakang rumah aku ni, dah boleh buat sarang untuk ular sawa bersarang. Memang dah tinggi 1 kaki. Kena kuak lentang baru jumpa tanah. Punya lebat rumput belakang rumah tu. 






Radford Grove Lane, Nottingham yang masih mengira daun hingga pulang.

***