October 11, 2016

Cari Chaebol

.
.
.
Semalam memang sejuk. Dahlah aku ni nak kena selsema. Gatal hidung segala bagai. Dalam pada sebanyak-banyak ubat yang aku bawak balik dari Malaysia, boleh ada 5 bijik je ubat selsema. Mana pergi yang aku beli banyak. Bila tengok balik rupanya yang banyak ialah meteospasmyl. Pastu paracetamol dan ubat aku. Bescopan memang banyak. Pastu ada nasal spray satu. Satu je ye. Sedangkan winter pun belum masuk lagi.


Ok cerita pasal ubat ialah boring.


Gambar bawah sila tengok. Ni aku amik semalam. Ada short quiz. Tapi aku bagi tengok phone sebab ada dictionary dalam tu. Nilah yang couple aku cerita dulu tu. Dorang memang hormat kat aku. Pastu sangat rajin. 


All in all, student Korea ni memang rajin. They have to score in order to grad and dapat kerja yang best. Ada student aku dulu yang aku ajar, baru dapat kerja. Setelah setahun menganggur. Baru setahun. Kalau kat Malaysia tu, dah sure bertahun-tahun. Kesian pulak kenangkan anak2 aku nanti camner tak ada kerja. So far, empat anak2 aku dah kerja. Tinggal dua je. Widad tu pun tengah intern. Kalau dia dapat kerja tempat dia intern baru best. Selesai dah satu. Tinggal Alim je nia. Nak suruh cari chaebol Korea, entah kat mana nak cari. Kalau tak, dah sure aku yang kaya. Eh.


*chaebol - anak orang kaya raya Korea yang heir to throne or saja memang kaya. contoh, anak samsung or cucu samsung. hahah alim, do your job







Yongin, Korea


***