October 13, 2016

Cahaya Autumn

.
.
.

Sekarang dah masuk autumn. Daun dah makin kuning. Kira macam pre-autumnlah ni. Biasanya autumn ni sekejap je sebab lepas tu terus winter. Memang sejuk tak hengat. Now tiap pagi, dah bawah dari 10 darjah. Malam tadi dan pagi ni 9 darjah. Kira cam beku jugaklah jari bila menaip ni sambil kelubung dengan selimut walaupun dah pakai fleece tebal. Nasib lah apartment aku ni bila pagi hingga petang memang cahaya matahari memancar. So sebelum keluar kerja, aku buka tingkap supaya kononnya haba dari matahari masuk ke rumah aku dah akan panas hingga ke malam. hahaha. Entah teori mana tah ni kan.



Semalam dah start tak lalu nak makan masakan aku sendiri. Ekceli dah lama tak lalu tapi no choice. Kang kurus melengkeng lak kan. Saper jelus lak nanti kan. Kanak kat rumah lah jelus. heh. Puasa? Well, akan puasa jua setelah selesema aku ni dah ok. Aku kena makan ubat setiap empat jam. Kalau tak, hidung aku gatal entah apa. 



So pagi ni, yup memang pepagi subuh supii, aku buat cucur udang. Entah lalu ke tak makan tu nanti. So rini mogok nasi. Sebab yelah, tersalah beli beras ritu so tak wangi nasi tu. Cerewet betul orang tua ni. Ya, aku cerewet, sebab nasi kena bau wangi dan sedap. Baru lalu makan. hahhah pentipu betul orang tua ni sebab kalau kau makan kat restoran, tak ada lah pulak sibuk nak bau nasi tu kan.



Oh lupa, habis kelas semalam, aku terus naik bas ke mohyeon. Biasanya aku jalan kaki je balik. Tapi since dah terbayang bun yang ada custard tu, aku terus ke mohyeon. Beli bun pastu terus balik. Memang tak happening betul hidup aku. Balik je terus makan sebab kena sihat baru tak bersin je keje. Pastu boleh terlelap pulak kejap di bawah cahaya matahari yang memancar kat ruang tamu tu. Menjalar aku cari cahaya supaya panas. Pastu malam, terkebil-kebil tak leh tidur. cehhhhh.






Yongin, Korea


***