December 24, 2013

Wrap Salad Ala Korea

.
.
.

Masa tinggal di Korea.
Aku cukup tak paham kenapa mesti makan salad wrap.
Yakni.
Ayam atau daging yang diwrap atau dibungkus.
Dengan daun salad yang pelbagai rupa.
Juga dengan cili, bawang putih dan sambal dan segala macam.
Dan terus masukan semuanya dalam mulut.
Nganga besar ye kengkawan.

Aku terfikir.
Tak boleh ke makan salad seperti biasa.
Yakni.
Potong kecil2.
Dan gaul dengan olive oil, garam and pepper.
Or letak macam2 punya perisa.

Tapi.
Baru aku paham
Memang sedap giler kot.
Bila semalam.
Aku try.

Makan karipap.
Yang dipotong kecil.
Dibalut dengan daun salad.
Sungguh sedap.


Jomlah kita try.
Aku boleh makan.
Satu bungkus salad.
Yang dibeli di Cold Storage.
Yang tak perlu dibasuh.
Kerana sudah dibasuh 3 kali.
Mengikut tulisan di luar plastik tulah.

Sedap pulak dan tak sedar.
Habis sebungkus.
Salad.
Dan tiga karipap frozen IKEA.


Sekarang ni aku perlu makan banyak vege.
Untuk sihat.
Yerait.





***