June 21, 2012

Drama Korea Hari Ini

.
.
.
Jasper: Kenapa dengan suara tu?

DrNotts: Tadi elok je. Ni dah bertukar jadi lain. Nak demam kot!

Jasper: Ubat bekal ritu dah habis?

DrNotts: Dah sekian satu kotak.

Jasper: Pinjam ubat kat neighbour Indonesia tu dulu. Nanti ganti.

DrNotts: Boleh pinjam-pinjam pulak ek. Jap nak turun ke 7E.




Maka DrNotts pun turunlah naik elevator dan jalan kaki menuju ke 7E. Adalah dalam 372 langkah.



DrNotts: Manalah ada jual panadol kat 7E di Korea ni. Hissh. Rupanya salah kalau jual ubat apa pun di 7E. (Masa nilah Malaysia sangatlah the very best. Segala mak nenek ada jual kat 7E)


Jasper: Kesiannya dengan awak tu!

DrNotts; (saying it out loud!). Ei, takkan kesian je kot!

Jasper: Awak kena pergi ke Mohyeon beli ubat ke?

DrNotts: Sudah tentu. Ni nak keluar lagi sekali ni. Sebab bekal panadol tinggal 2 biji je kot. Mata dah panas niha.

Jasper: Terdaya ke?

DrNotts: Habis tu, awak nak tolong belikan. Aha!

Jasper: (Diam seribu bahasa).



Maka DrNotts pun turun semula naik elevator. Jalan 372 langkah ke 7E dan teruskan perjalanan ke setesen bas di bawah. Adalah dalam 789 langkah. Jumlah langkah semuanya 372 + 789 langkah untuk sampai ke setesen bas. Tunggu bas. Naik bas. Turun bas di Mohyeon. Singgah beli roti kat Paris Baguette. Singgah beli panadol di farmasi. 

Rupanya dia orang tak tahu apa itu panadol atau paracetamol. Mereka cuma tahu apa itu aspirin. Cit. Aku pun belilah 2 kotak. Tapi tak boleh beli 2 kotak. Cuma dibenarkan sekotak je. Ceh. Kalau demam lagi, kena datang lagilah. Hishh. 


Balik naik bas 1150. Kena bayar duit bas sebab bas uni tak lalu dari 2 jam tadi untuk pulang. Sangat tak best bila tak ada student ni. Semua kenderaan tak jalan.

Sampai rumah. Telan ubat. Telan ubat meteospasmyl sekali sebab perut suddenly rasa lain macam. Pastu lak rasa cam nak terbalik isi perut. Malam tidur awal.



Suddenly. Ring-ring. Telefon rumah berbunyi.




Prof Chun: Profesor Normaliza, boleh datang jumpa saya di pejabat?

DrNotts: Baiklah. Tapi bus tiada hari ini. (Janganlah suruh aku naik bukit tu!)

Prof Chun: Tak apa. Saya akan jemput sekejap lagi.

DrNotts: Terima kasih (wohey, tak perlu aku nak berpanasan dan naik bukit)


Setelah selesai meeting, aku pun nak jalan kaki pulang. Actually Prof Chun nak hantar aku pulang. Tapi aku pretend tak nak sebab malu (oh, pelease!). Lalu dia insist jugak. So dia hantar aku pulang. muahahhahhhha.





Jasper: Dah ok ke?

DrNotts: Ok gaklah. Dah pekena sebiji buah honey dew. Paksa makan.

Jasper: Cepatlah balik Malaysia.

DrNotts: Kau hengat ni gaji sedara kau ke? (Aku tipu, aku tak cakap gitu kat Jasper pun)







Maka, sekian drama Korea yang langsung tak romantik nor melodrama.





Mohyeon, Korea

***