July 27, 2011

Memang Padan Muka



Janji dengan Muhammad untuk pergi ke Darul Syifa hari ini. So malam tadi aku siap pesan pada Muhammad untuk bangun pagi dan seawal pagi. Tapi malam tadi pulak aku balik lambat sebab ada kelas. So tidur of courselah lambat. 



So pagi ni kami keluar pukul 10 pagi. Cis. Janji tinggal janji. Of courselah ramai orangkan. Aku tulis nama aku dalam buku. Yup, nombor 92 hokey. Saper nak bagi nombor 1 kalau datang pun pukul 10. Ingat sedara punya tempat ke? 




Aku tunggu sejam jugak. Alamak, baru 15 orang. Tempat pulak memang best sebab ada aircond. Sejuk dan rasa sangat selesa. Memang boleh lelap sejam dua mentara tunggu.




Muhammad dah resah. Aku dah resah. Kami pun keluar. Lapar. Singgah Ani Sup. Makan dua tiga round dengan Aliaa sekali. Burppp. Kenyang, John!. Terus tak pergi ke Darul Syifa dah. 



Saper suruh pergi lewatkan!!



Terus ke travel agent. Beli tiket ke Brunei. Baru minggu lepas cek harga RM1000. Tadi cek dah RM1200. Cis. Apalagi. Terus beli sebab dah padan muka! 



Hari ni dah dua kali padan muka. 




Terus balik rumah. Meraung. Sebab boleh beli beratus bungkus kuaci dengan RM200 tu. Taklah sampai beratus. Mungkin puluh-puluh je kot!





Tapi sempat juga makan sup gear box dan sup ekor dan mee hoon sup di Ani sup utara tu. 




Aliaa ajak tengok wayang Jumahat ni. Captain Amarika!




****