November 19, 2012

Nami Island Again! 17 Nov 2012

.
.
.
Kami bertiga ke Nami Island.
Subuh supii dah keluar rumah.
Takut ketinggalan bas, so biarlah tunggu lama sikit.
Dahlah sejuk beku pagi tu.
Aku gagahkan diri gak walaupun ikutkan hati.
Baik aku duduk rumah tengok TV.


sampai je ke jetty, punyalah ramai orang beratur. sabtu kot, sebab tulah semua orang datang. kok ye pun, orang Korea ni, bagilah can kami nak jalan dulu

ahjuma depan, cepatlah sikit. ahjuma Malaya nak beli teket ni.

kami duduk dalam kapal. ramai yang kat luar tu tapi aku tak tahan sejuk.



sampai je, mestilah ambik gambar. masa ni air pasang

kami terus naik keter panjang ni untuk round island. kejap je kot sebab island ni pun kecik



keistimewaan nami ni sebab dek pokok yang lurus ni. cantik

macam kampung red indian kan




kami naik keter tulah. sejuk kot. sampai je ke tempat asal kami gerak tadi, aku dah start berdecin

banyaklah tempat dia orang bakar kayu, sebab terlalu sejuk kot

ni tempat winter sonata so dia orang buat lah tempat first kiss lah, tempat kena sekehlah. ceh

first kiss? ek eleh, berapa kali take masa buat tu, mesti banyak kisslah.

kononnya pelakon buat snowman ni. kita semua kena tipu.

terus mereka bangga jadi rakyat Malaysia

hold on, mum.

mesti ambik gambar kat cerminkan

singgah lunch. pizza je pun tapi masa ni aku dah start bersin non stop. sejuk

oleh kerana kebulur, kami order lagi. risotto, spaghetti dua jenis

widad ni, habis dia makan semua. eh

jalan lagi kat hutan dalam pulau nami ni

kedai ni ada banyak gambar winter sonata.

ambik gambar lagi sampai tak larat

ni pun berebut nak ambik gambar. entah apa2 kan. aku pun buat gitu gak. hah

gambar je pun kat dinding tu, tapi nak gak ambik gambar

tak payah nak posing bagai, widad

sukahati koranglah nak ambek gambar kat sini

mentara menunggu kanaks berbasikal, aku duduk beku di satu tempat. tengok budak2 Korea ni main di tengah2 beku sejuk

dia orang ni dah berangan nak naik basikal dua ni. naik, naik jangan tak naik

jap, i am freakin' cold

i love you, mum. alim said. awak nak apa ni? mum said


nak gak ambik gambar kat botol soju ni


masa nak balik, aku duduk dalam sebab sejuk. kanaks kat luar ambek gambar

dah kenen nak naik bungee jumping kalau ke nami

atas tu widad. dia lompat dulu

ambek kau. jerit tak sudah dia ni

semangat tinggal kat atas ke?

sampai jua. mesti dia menyesalkan.



nak senyum pun menggeletar bila dah terjun tu

ni alim pulak. tak dapat nak ambek gambar dari depan

oleh kerana dia ni kurus, dia bounce dua tiga kali je


jawab kau


sampai jua. dia jerit sekali dua. tak macam widad



dah puas hati? nanti kita pergi lagi with along and abang mamat

ni bangunan bungee tu. banyaklah filem dan drama Korea shooting di sini


mentara tunggu teksi, tak habis2 citer pasal bungee. siapa jerit kuat, siapa jerit banyak. siapa bounce banyak. whatever yoo. aku yang kat bawah ni beku tau tak!!!

jom balik. bas ke jamsil semula. tko. siapa yang penat sekarang ni?



Dah kali kedua aku ke Nami.
Nanti kanaks Along dan Muhammad datang.
Aku kena pergi lagi.
Apa pekdahnya aku pergi banyak kali ni.
Buat penat dan sejuk beku je.

Balik telan ubat selesema.
Bersin tak sudah tu mula reda.
Tapi aku tidur tak hengat dunia.








Namisom
Nami Island, Korea.



***