November 13, 2012

Everland with Kanaks

.
.
.
Everland.
Macam disneyland.
Samsung punya.
Outdoor rides.
Kebetulan hari ni.
Cuaca sejuk gilos.
Single digit.
Menyesal tak bawak selimut.

pepagi buta dah keluar. entah nak kejar apa kami ni

dah sampai ke bas station yang nak ke everland. sukalah tu

kanaks yang sangat riang sebab nak ke everland. tua betul aku ni. kedut sana sini

hari sekolah kot. kenapalah ramai sangat orang. orang korea ni ponteng sekolah ke. suddenly, kenapalah aku sama tinggi dengan alim ni. aku makin pendek ni kenapa? whyyyyyy

dah dapat teket. ada diskaun untuk tourists. almost 50% weh

character apa tu ye. ada dalam paroro ke? aku langsung tak ikuti mender ni

first cable car. actually banyak giler kot cable car dalam everland ni

mesti dalam kepala budak ni nak naik semua rides. yo lah. meh, aku nak tengok awak tu nak naik tak

waffle kot. ada cokelat lagi. tapi budak kecik ni tak suka. ceh. langsung kena buang. nak kono dia ni

kau tengok, punya ramai budak korea dalam everland ni. ponteng sekolah lah tu

ponteng lagi ni. sekolah tutup dek sebab budak tak ada kat sekolah. kat malaya ramai yang ponteng pergi legoland ke?

cis, askar ni diberi cuti untuk balik rumah jenguk mak pak, tapi kau ke everland pulak ye. sememeh lah kau ni askar

baru lepas naik flume entah apa tah. dah basahlah tu. hahhaha. tapi aku yang tunggu dia orang ni, dah beku kot kesejukkan. hari ni lak sejuk kemain

walaupun bawak bekal nasi goreng, rasa shrimp burger ni sedaplah pulak.

nak naik the next cable car. yang ni open pulak. ni pun sejuk kemain. single digit lagi ni

widad sibuk nak naik sorang. ceh. biar aku nak relax sorang2. jaga kanak tu

maka, aku pun ambik gambar sendiri sebab perasan ayu. kedut banyak tu kenapa DrNotts?

beratur lagi untuk ke safari. yang sebelah alim ni satu group lelaki Korea yang rasanya macam student tapi nampak tua sikit. tapi semua smart je. so kita assume dia orang kerja samsung dan ambik cuti ke everland

baru habis safari. best pulak. ada harimau dan singa tunggu kami. ada 20 ekor kot. pastu ada beruang yang siap berdiri sambut kami. tak takut pun. dalam bas kat belakang tu kot.

ni cable car nombor 3. kali ni lebar sikit dan muat 3 orang. widad songeh tu nak naik sorang lagi lah tu.

couple. terang2 kot sebab semua sama. baju, jaket, topi dan kasut semua sama. bila dah kawin, mati bunuh diri pun tak nak pakai sama.

ni dah nak balik. satu hari kot dalam everland ni. itu pun tak habis round. sebab entah saper orang tua yang tak larat nak jalan tu

dua kanak puas hati dan tengah rancang nak datang lagi bila along dan mamat datang. aku? aku kerja kot hari dia orang nak pergi tu







Pergi bawak nasi goreng.
Balik bawak nasi goreng.
Aku balik TKO.








Koreah

***