September 5, 2013

Jom Buat Lesen Kereta Baharu

.
.
.
Jom kita semua tukar lesen baharu. Aku baru tukar ke lesen tu. Tak ada caj apa2 pun. Cuma aku buat untuk 5 tahun sekali gus. Dah alang2 ke situ. Nasib baik pergi pagi sebab orang tak ramai. 10 minit tunggu dah kena panggil. 


Masa pergi tu jangan lupa bawa gambar pasport sekali. So, JPJ nak IC, lesen lama, gambar pasport, duit nak barulah lesen yakni 30 ringgit untuk setahun. Itu je. Tak dan seminit dah siap lesen tu. Fuhh, memang cepat betul proses. 


Berkali2 aku pandang orang JPJ ni. Kalau sekali pandang memang macam uniform polis. Dua kali pandang pun uniform polis gak. Aku tak puas hati gak. Selama ada dalam JPJ tu aku pandang berkali2 dan tiap kali mesti sangkakan polis. Apakah?



Dengan lesen baharu ni, bolehlah aku nak sewa kereta di England nanti. Dulu masa aku nak sewa kereta, memang tak lepas sebab orang sewa kereta tu cakap, lesen keter macam tak betul je. Ini kerana, lesen tu seperti kertas laminate je.



Jom kita ke England dan beli coco butter banyak2 dan extra virgin olive oil di ASDA.






***