February 16, 2015

Cinta di Usia Muda

.
.
.

Sambungan Kawin Muda.


Kisah anak perempuan aku. Umur 17 tahun dah masuk universiti. Diploma di UiTM. Mesti tertanya-tanya kenapa umur 17 dah masuk uni. Well, kisahnya, dia buat O-level di UK. So dia guna results O-level untuk masuk uni. Syukur, alhamdulillah, dia diterima masuk uni. 

Walaubagaimana pun aku paksa juga dia buat SPM di Malaysia. Itu pun, dia buat SPM masa dia dah masuk uni. Konpiuskan. Abaikan.


Semester satu berjalan lancar. Dapat dean's list (Itulah sekali pun). Opkos aku happy. Dia boleh sesuaikan diri dengan kawan2 yang lain. Itu yang penting. Maklumlah anak perempuan bongsu so dia agak spoil sikit (serta poyo).


As a teenager, memanglah perangai macam budak2. Happy memanjang. Setiap kali balik rumah, sure gelap dah kulit tu. Aku selalu berleter (ya, aku berleter) kat dia supaya jaga sikit kulit tu sebab dia perempuan. 


Kau ingat dia nak dengar? 


Opkos tak. Rasa nak dekuk-dekuk kepala dia tu. As a mother, aku memang risau bila anak balik rumah, rupa dah macam bangla kat setesen minyak. No offense to bangla (eh, ada bangla di petronas ini nama dia sama dengan Alim. therefore Alim is bangla. Sorry honey (my alim).



jap.


bila nak sampai bab cinta di usia muda ni???? hishhh


~~~