January 5, 2012

Amalina

Aku tak faham kenapa orang ramai suka nak kutuk pelajar ni. Sungguh tak faham. Aku rasalah, yang ramai kutuk ni, orang yang tak pernah ke luar negara. Tapi mungkin aku salah.


Aku yang sudah tinggal di luar negara  selama 7 tahun, sudah masak dengan perasaan pelajar yang seringkali stress kerana jauh dari keluarga dan bebanan pelajaran. So dengan adanya semua yang entah apa-apa ni, akan membuatkan pelajar yang berada di luar negara itu lebih kalut. So, silalah stop!


Bagi aku, kepada orang ramai yang suka nak mengutuk tu, kutuk dulu masyarakat yang berada di Malaysia yang sememangnya ada yang tidak sedap di pandang mata (sebab dia cantik sangat dan aku jealous! hisshhh!).


Atau lebih baik, tengok diri dulu dan tak payah nak tengok orang lain.haha.



Amalina dah banyak buat research and she has quite a number of  papers. Really proud of you, girl!



Some of us nak tulis satu paper pun berdarah bijik mata (walaupun aku boleh tulis dalam 2 jam je. sila muntah di situ! oit, itu tak termasuk nak dapatkan data which yang mengambil masa kadang2 more than dua tiga bulan and sometimes more!).




To Amalina,

Jangan  hiraukan semua ini. Just study dan enjoy doing it. Kami sekeluarga doakan supaya Amalina berjaya dengan cemerlang walaupun memang sudah cemerlang.





You go, girl!




***