June 7, 2021

Miss Vaccine dan Aku

 .

.

.

Hari ni appointment vaccine.

7 June 2021. 

First dose.

Maka, alim drive. 

Doktor perempuan datang menyusul dari rumah dia. 

Malaysia panas aduhhh. *tiber


ni kanak Alim temankan. yup, aku siap bawak kerusi kot. mana tau kena berdiri lama. 

                

Dr Aliaa pun datang. Dari jauh mu maghi deh. Sanggup dia datang, kang kena saman tak pasal. Dah kenapa sekampong nak hantar. 

aku ni segan nak naik wheelchair sebab bukan kritikal sangat pun. tapi ada encik yang pakai uniform kat ukm ni tengok aku bertongkat, lalu dia suruh naik wheelchair. aku cakap, tak per kot. kesian anak saya kena tolak. pastu dia jawab, bila lagi dia nak tolak kan. so aku terus terfikir, bila lagi nak duduk silang kaki sambil ditolak dek sorang doktor niha. 


habis je injek, aku pun nak gak posing. dak dak volunteer suruh aku ambik gambar atas wheelchair je. aku cakap, tak boleh sebab nak gak posing habis. yup pakai cardigen supaya senang nak injek tapi panas ya amat. ciss. 

                                awak buat apa kat atas tu, Jasper? 


                                                      너무보고 싶어


 
         제발 날 기다려 줘

.

.

habis injek, pergi singgah ioi. 

beli sushi kat zenmai.

alim nak sushi.

doktor perempuan tu nak sushi.

aku nak kari udon.

settle semua, kami balik.


so far so good.

insyaallah. 

Allah will do it.



p/s side effect? well, side effect aku sangat ketara iaitu, aku nak pergi holiday sangat2 ni. kasut aku tu kasut timberland. dah setahun lebih terperuk kat dalam almari. next vaccine nak pakai kasut hijau trafik light. 



~~~~