July 26, 2011

Mimpi Entah Apa




Ada ke aku mimpi aku berada di Ireland malam tadi. Cis.Nasib baik bukan di Limerick! Actually aku datang ke Ireland dan tumpang tidur di rumah kenalan aku. Macam kenal je. Kenalan aku tu askar bertugas di Ireland entah mana datangnya tentera Malaysia kena bertugas di Ireland dan segala kelengkapan dibawa dari Malaysia termasuk kerusi set yang ada logo bendera Malaysia. Aku pun pergilah ke ruang depan dan nampaklah permandangan yang sangat cantik. 



Aku suruh Widad ambil Lumix. Eh ada Widad dalam mimpi aku rupannya! So of course Widad tak jumpa dan kena marah oleh aku. So dia bagi PSP untuk ambil gambar. Why PSP? So aku pun masuk ke ruang dapur tapi tersesat jumpa banyak bilik. Eh, bilik macam rumah style kampung dan Widad terlanggar lantai yang terbuka dan ada air di bawahnya. Ada pulak budak-budak kampung bermain di bawah rumah ada banyak air tu. 



Bila aku nak masuk rumah balik (entah bila aku keluar!) aku terserempak dengan ramai family Melayu berbual di tangga rumah tu (still macam rumah kampung). Aku pun minta tumpang lalu dan aku pun terbang  ke tangga atas untuk masuk rumah. Arghhh, kenapa mesti terbang? 



Pastu aku boleh naik tangga sambil tu cakap yang aku ni mengantuk sangat sebab masa tu aku ternampak seseorang baru bangun tidur dari salah satu bilik and aku malu sebab tersermpak dengan orang yang baru bangun tidur tu. Entah siapa pulak yang baru bangun tidur tu. Rupa memang tak nampak. Hantu ke? Tapi perempuan.




Abaikanlah mimpi entah apa ni!



***